Søndag den 3. april 2022 er der menighedsrådsvalg i SAK
Det nye menighedsråd skal, ud over sognets faste præster, bestå af ti medlemmer fra menigheden, og i fald der opstilles mere end ti kandidater, vil der være valghandling søndag den 3. april samt den 2. april i forbindelse med den franske lørdagsmesse.
Vil du opstille?
Kandidater skal være fyldt 16 år, registreret som medlem af sognet, og må anses for egnet til at beklæde offentlige hverv i Kirken, bl.a. ved at man betaler kirkeskat. Enhver der er valgbar, har ret til at foreslå sig selv eller andre som kandidat. Indstillinger skal være den lokale valgstyrelse i hænde senest kl.16.00 d. 6. marts. Klik her for blanket til at opstille som kandidat : bilag D – kandidat til MR.pdf
Vil du stemme?
Alle der senest på valgdagen er fyldt 16 år, og som er medlem af sognet, kan stemme.
Alle der officielt er registret som medlem af Sakramentskirken, vil være opført på en såkaldt valgliste. Denne liste ligger ikke offentlig til skue, men du er velkommen til at kontakte en af medlemmerne i valgstyrelsen, som så kan tjekke om du står på listen. Ændringer til valglisten skal ske senest 6. marts 2022.
Hvis man IKKE står på listen, kan det skyldes to ting:
- At man som tilflytter til Danmark ikke har fået registreret sig.
I så fald skal man udfylde en registreringsblanket, som man kan få udleveret af en af medlemmerne i valgstyrelsen, eller man kan gøre det online:
Dansk blanket: DK-Registreringsblanket.pdf (katolsk.dk)
Engelsk blanket: UK-Registreringsblanket.pdf (katolsk.dk)
- At man ikke bor i området, men officielt tilhører en anden katolsk kirke.
Hvis man ikke tilhører Sakramentskirken efter sin folkeregisteradresse, skal man løse sognebånd. For at løse sognebånd skal man kontakte præsten på: E- mail: sakramentskirken@katolsk.dk
Hvis der er nogen der ikke har mulighed for at stemme pga. af sygdom, bortrejse eller andet, vil det være muligt at afgive sin stemme pr. brev. Dette gøres ved at få udleveret en særlig kuvert til brevstemmer. Hvis du ønsker at brevstemme, eller kender nogen der vil brevstemme, så kontakt en af medlemmerne i valgstyrelsen. Der kan brevstemmes i perioden 11.3 – 2.4.
Informationsmøde 20/2-2022
Lige efter de 3 messer søndag den 20. februar vil der blive afholdt informationsmøde om valget for hele menigheden. Der vil ligeledes blive afhold informationsmøde den 19/2 efter den franske lørdagsmesse.
Klager til de lokale valgstyrelser skal sendes til den lokale valgstyrelse: valg07@katolsk.dk
Spørgsmål, forslag eller andet kan ske til valg07@katolsk.dk eller direkte til en af de fire medlemmer af valgstyrelsen:
Marianne Lipka: (marianne@lipka.dk) tlf.: 2829 1122 (forkvinde)
Ruth Ebert: tlf.: 5424 1188
Sr. Johanne-Marie: (amp1939@gmail.com) tlf: 5048 9849
Sylvie Dauzat: (sylviedauzat@hotmail.com) tlf.: 3061 2994
Bellen Quinto: (bellen@city.dk) tlf: 2691 1033